SPÓŁDZIELNIA MIESZKANIOWA IM. ŻWIRKI I WIGURY z siedzibą w Gliwicach przy ul. Żwirki i Wigury 87 a – dalej Spółdzielnia, niniejszym zwraca się do potencjalnych audytorów o składanie ofert cenowych na realizację następującego zamówienia:
Celem przeprowadzenia audytu jest usprawnienie działalności operacyjnej Spółdzielni w zakresie sprawnego i prawidłowego funkcjonowania oraz ocena jej dotychczasowej działalności poprzez dokonanie oceny procesów zarządzania ryzykiem w Spółdzielni, procesów kontroli i ładu operacyjnego, badanie procesów gospodarczych, w których wcześniej udało się zidentyfikować ryzyko Spółdzielni oraz ocenę efektywności i wydajności funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej i procesów zarządzania organizacją.
Zakres audytu obejmuje zbadanie czy Spółdzielnia:
• działa legalnie tj. czy przestrzega przepisów prawa, postanowień statutu, uchwał, regulaminów, organów statutowych i umów,
• nie naraża interesów osób trzecich,
• jest zarządzana zgodnie ze statutem,
• rzetelnie i prawidłowo sporządza roczne sprawozdania finansowe,
• dba o interesy członków spółdzielni,
• celowo i gospodarnie zarządza majątkiem.
Dodatkowe informacje:
Zakres audytu obejmuje w szczególności:
Przeprowadzenie badania procesów i zasobów w Spółdzielni pod kątem wykrycia ewentualnych nieprawidłowości organizacyjnych i/lub prawnych, m.in.:
a) systemu zarządzania i kontroli wewnątrz Spółdzielni
b) sytuacja majątkowa i finansowa, analiza opłacalności prowadzonej działalności
c) działalność operacyjna
d) prawidłowość i funkcjonowanie dokumentacji wewnętrznej Spółdzielni
e) weryfikacji dokumentacji obejmującej zatrudnienie w Spółdzielni,
ze szczególnym uwzględnieniem :
• Przeglądu rozliczenia z członkami wspólnoty z tytułu eksploatacji mediów w lokalach mieszkalnych i użytkowania pomieszczeń, urządzeń i instalacji wspólnych.
• Badania zgodności i prawidłowości danych ujawnionych w KRS.
• Przeglądu prawnych podstaw działalności oraz prawidłowości ustalania funduszy Spółdzielni.
• Przeglądu rozliczania umów i odbiorów prac zewnętrznych. Przegląd wykonywania uchwał podjętych przez Walne Zgromadzenie
• Badania zgodności dokumentacji wewnętrznej z aktualnie obowiązującymi aktami prawnymi (wszystkie regulaminy spółdzielni).
• Oceny poprawności spisu inwentarza majątku Spółdzielni.
• Oceny efektywności i wydajności funkcjonowania systemu kontroli wewnętrznej i procesów zarządzania.
• Oceny efektywności i gospodarności zarządzania finansowego, która pozwala potwierdzić, że dokonywane inwestycje oraz wydatki mają pokrycie w potrzebach spółdzielni i działają na korzyść wszystkich ich mieszkańców.
• Oceny sposobu wyłaniania wykonawców oraz zawierania umów z firmami zewnętrznymi
• Oceny wykonywania uchwał organów Spółdzielni przez Zarząd.
• Ocenę gospodarności Zarządu.
Termin realizacji audytu : 60 dni od udzielenia zamówienia (zawarcia umowy).
Informacji o szczegółowym zakresie zamówienia udziela Zarząd Spółdzielni e-mailowo: sekretariat@smziw.pl
Oferty należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sekretariat@smziw.pl do dnia18 sierpnia 2023 r. do godz 10.00
Oferta winna zawierać pełne dane oferenta, przedmiot oferty oraz cenę za wykonanie zamówienia podaną w kwocie netto i brutto.
Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
Spółdzielnia zastrzega sobie prawo do swobodnego wyboru oferty w oparciu o kryterium ceny przyjętym w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia, niedokonania wyboru żadnej oferty i zamknięcia postępowania bez podania przyczyny, zmiany warunków postępowania o określonych niniejszym zaproszeniu do składania ofert w każdym czasie, prowadzenia dodatkowych negocjacji z wybranymi oferentami oraz unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia bez podania przyczyny.